8 dec. 2010

Nu îți stă capul?

Ți s-a întâmplat vreodată să simţi că nu te poţi concentra? Când ai o sarcina pe care trebuie sa o termini și parcă lucrurile nu înainteaza din cauza ta? Se spune pe la noi că nu îţi stă capul.
Păţesc şi eu uneori așa şi am făcut o listă cu situaţii în care nu îmi stă capul:

Nu îmi stă capul atunci când ceea ce fac nu îmi place.
Nu îmi stă capul atunci când ceea ce fac nu mă reprezintă.
Nu îmi stă capul atunci când locul în care sunt nu este locul în care aş dori să fiu.
Nu îmi stă capul atunci când oamenii cu care lucrez nu îmi plac sau nu mi sunt stilul meu.
Nu îmi stă capul atunci când urmează să se întâmple ceva mai bun, sau mai interesant.
Nu îmi stă capul pe final de sarcină.
Nu îmi stă capul atunci când îmi este foame sau am nevoie de toaletă.
Nu îmi stă capul atunci când cineva mă cicăleşte.
Nu îmi stă capul atunci când nu văd rostul a ceea ce fac.
Nu îmi stă capul atunci când văd din start că o problemă mă depăşeşte.
Nu îmi stă capul atunci când visez...
Nu îmi stă capul atunci când nu vreau sa îmi stea.

Multe din propozițiile de mai sus sunt defapt expresii ale unei atenții deficitare. Ce putem învăța de aici? Atunci când vrei sa reușești într-o sarcina, asigura-te că ai eliminat scurgerile de atenție: sarcini la care găsești un rost, sau în care nu găsești plăcere, mediu de lucru cu factori disturbatori (locuri, persoane, factori de distragere a atenției), evaluări negative și/sau nerealiste ale sarcinii (nu pot), sau stări fiziologice nefavorabile (obsoseala, nevoi, boala).

Cu alte cuvinte, ce e de făcut?

1.Încearcă să intri pregătit în sarcină. Nu începe să faci o ceva greu atunci când ești obosit sau te doare ceva. Dacă obosești pe parcurs, nu uita să iei câte o pauză)
2. Rezolvă problema motivației: încearcă să înțelegi exact ce ai de făcut, de ce trebuie să faci așa ceva și găsește un sens în problema pe care o ai de făcut. Apoi îți va fi mai ușor să găsești cel puțin un aspect plăcut al muncii tale.
3. Fă-o la momentul potrivit și în locul potrivit. Caută spațiul care nu are prea multe multe elemente ce pot să te distragă și momentul în care nu vei fi întrerupt. De exemplu, dacă înveți pentru un examen, fă-o pe cât posibil când ești singur acasă și departe de camera cu televizorul sau calculatorul.
4. Dacă e vorba de o sarcină comună, trebuie ca tu și partenerii de lucru să trageți în aceeași direcție. Împărțiți sarcina pe fragmente sau stabiliți de la început modul de lucru.
5. Cere ajutor! Nu îți pierde timpul și nu te demotiva bătându-te singur în sarcini care te depășesc cu adevărat. Cere ajutorul cuiva mai experimentat sau cu o privire proaspătă. Un simplu sfat îți poate da ideea salvatoare.


Sursa foto

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Sunt foarte curios ce parere ai despre asta!
Astept comentariile tale.

Daca nu ai un cont Google si alegi sa scrii prin optiunea "Anonim", fii dragut(a) si scrie in paranteza numele tau la sfarsitul mesajului.

https://www.google.com/accounts/NewAccount

Arhiva completa

Top 10 postari