29 iun. 2009

Imaginea saptamanii: Tu ai ceva de spus?

Urmareste acest clip. Macar jumatate din el. Nu citi mai jos pana atunci.



Acum gandeste-te. Ce zici de omul asta? (Nu citi, mai jos, fa-ti o parere despre el).





Te-ai gandit? E tacanit rau omul? E un fanatic? Un demodat? Un antisocial? Un nebun pur si simplu?

Hai sa iti spun ce cred eu despre el. Omul asta e un crestin care implineste una dintre poruncile date in scriptura de a "duce Evanghelia la marginile lumii", " de a vorbi la rascruci de cai" despre ceea ce lui i se pare cel mai important. El are un mesaj pe care sa il transmita oamenilor. Si mai mult de atat, are CURAJUL sa o faca.

In ultima vreme m-am gandit mult la cateva aspecte... Oare eu ce am de spus lumii asteia? Daca as avea ocazia sa rostesc zece cuvinte pe care sa le auda sase miliarde de oameni, ce as spune? Dar oare as avea curajul sa spun ceea ce cred? As avea curajul sa ma expun si sa stau drept susutinandu-mi ideea?

Indiferent care ar fi ideea ta, ca te consideri un crestin, un ecologist, un pacifist, un anarhist, sau poate crezi cu tarie intr-o doctrina politica... te intreb... Ai ceva de spus? Ai curaj sa iti asumi consecintele a ceea ce tu spui?

E usor sa spui lucruri pe un blog din spatele unui monitor, sa lasi sa apara comentariile pe care tu le vrei... Dar poti sa iesi in strada cu ideile tale si cu persoana ta? Ai curaj pentru contact direct?

Inchei aceasta postare cu vorba unui filosof care suna (cam) asa: "Daca in viata nu ai un crez pentru care merita sa mori, atunci viata ta nu merita traita"...

12 comentarii:

Anonim spunea...

sau chiar seamănă cu postarea mea http://zamfirpop.wordpress.com/2009/05/21/hyde-park-de-turda ???

Revin... spunea...

Trebuie sa recuosc ca am ratat postarea ta, daca o vedeam, preluam filmuletul de la tine.
Ideea e ca omul acesta, ca si cel din filmul tau are ceva de spus. Si curajul sa o faca.
Te-ai vedea militand astfel pentru libertatea presei, de exemplu?

Anonim spunea...

Buna,eu sunt din Bucuresti...si vreau sa i-ti spun ca dil stiu,il cunosc pe acest om,predica la metrou,in parc,oriunde Duhul Domnului il trimite....se roaga chiar pentru vindecarea fizica a unora care ii cer,si DOMNUL face minuni cu el printre filistenii, ce stiu eu despre el este ca:unul dintre copii lui,a fost bolnav pe moarte,parca fetita lui,si sa rugat Domnului sa ii vindece copilul,DOMNUL a vindecat-o si el ia promis DOMNULUI ca IL va marturise pretutindeni,sunt anii de zile de atunci,multi aniiii si uite ca el continua sa se tina de cuvantul pe care i la promis Domnului,cu siguranta adevarata Rasplatire o va primi in Ceruriiiii,Amin...!!! Magda

Anonim spunea...

Pavel spunea sa ne folosim de instrumentele acestei lumi. Predicarea publica in piete functiona acum 2000 de ani pentru ca nu numai misionarii crestini faceau asa ceva ci toti cei care aveau ceva de spus.
Azi, oamenii acestia sunt perceputi ca niste lunatici, si din pacate fac mai degraba un deserviciu crestinismului decat un serviciu. Asta se refrecta si prin procentul ridicat al oamenilor bolnavi mintal din bisericile noastre

Revin... spunea...

@Anonim II:
Ai vreo statistica care spune ca in anumite biserici sunt mai multi bolnavi mintali decat in altele?

Anonim spunea...

Am studii publicate de Universitatea Cambridge. Cauta cartea "Religion, Culture and Mental Health" Cambridge University Press, 2007. Contine o colectie de studii.

Revin... spunea...

M-ai facut curios. Am gasit cartea, o sa o studiez si revin cu o parere.

Anonim spunea...

Cred ca acesta este un sectar. Credinta noastra ORTODOXA este suficient de cuprinzatoare si de profunda, astfel incat sa nu mai fie nevoie de accesat alte secte. Trebuie doar sa o cunosti si sa o practici. A o practctica inseamna a merge duminica si in sarbatori la biserica si a te spovedi si impartasi de cel putin 2 ori pe an.

Anonim spunea...

"Cred ca acesta este un sectar. Credinta noastra ORTODOXA este suficient de cuprinzatoare si de profunda, astfel incat sa nu mai fie nevoie de accesat alte secte. Trebuie doar sa o cunosti si sa o practici. A o practctica inseamna a merge duminica si in sarbatori la biserica si a te spovedi si impartasi de cel putin 2 ori pe an."

3 teorii:
1. esti semidoct si asta se reflecta prin cel putin 2 insusiri: nu cunosti istoria Romaniei si nu cunosti doctrina bisericii de care pretinzi ca apartii
2. (1) este fals, deci esti un fanatic. Din argumentarea ta se deduce clar ca tu esti "sectantul" acceptand ca un sectant este cel care crede ca doar credinta religioasa pe care el insusi o practica ii ofera accesul la Divinitate
3. (1) si (2) sunt false, si esti un personaj care bantui internetul doar ca sa contrazici lumea fara argumente valide, tu insuti neavand nici un punct de vedere. Ai fi surprins sa vezi cati sunt ca tine.
Eu sunt cel care a postat la 1/07 14:08 si 2/07 12:13, pentru evidenta si pentru a evita confuziile.

Anonim spunea...

Anonimul, îţi admir curajul de a te ascunde după anonimat. Sau ţi-e ruşine de ce scrii?

Anonim spunea...

Chiar dacă în postarea mea citată şi aici, eu nu am analizat sau discutat CE a spus respectivul, ci dreptul meu de a nu fi agresat verbal când circul prin oraş.
Nu am analizat câţi erau de-acord sau câţi erau contra. Tot aşa cum mă deranjează faptul că se discută mai mult despre drepturile câinilor comunitari decât drepturile oamenilor, despre dreptul de a parca pe trotuare în detrimentul pietonilor, despre dreptul agenţilor de securitate de a te agresa după bunul plac în numele funcţiei lor, …
Unde mai este libertatea mea, unde este egalitatea noastră, dacă tu ai dreptul să-mi strigi în ureche adevărurile tale, iar eu am obligaţia de a te suporta !?
Una este dreptul la a-ţi spune opinia, alta este dreptul de a merge liniştit pe trotuar! Până şi în Biblie spune că trebuie să respecţi legile. Să dai Cezarului ...

Revin... spunea...

STOP!
Trebuie sa vin cu cateva precizari si raspunsuri:

1.
Cand am postat acest filmulet nu l-am postat cu ideea de a face propaganda pentru nici un fel de religie cult sau secta. Din pacate observ ca o parte din cei care au comentat aici nu au citit defapt postarea.
Ideea postarii era de a admira oamenii care au o idee pentru care sa lupti si a avea curajul sa ti-o asumi public.
2.
@Zamfir: E adevarat ca oamenii au dreptul de a alege ce vor sa auda si ce nu, si ca strada e un spatiu comun unde trebuie sa se respecte drepturile oamenilor, unul din ele fiind dreptul de a se exprima. Daca toti ar face ca si personajul din filmulet, strada ar deveni un haos. Insa acest lucru se practica si e greu sa il limitezi: auzi megafoane care te cheama la circ sau la Solaris, unii iti dau fluturasi si treizeci de secunde te tin de maneca sa iti povesteasca si ce oferta au... ar trebui luate masuri pentru toti, egal.
3.
Pentru Anonim 04 iulie 2009 14:07:
Daca un preot ortodox ca tine ar vedea postarea ta sigur nu te-ar cataloga ca un "drept dreptcestin". Daca asta ar insemna sa fi crestin, nu as avea nevoie de religia ta. Dar am nevoie de o relatie cu Dumnezeu si de Cuvantul Sau (care pentru mine inseamna Biblia)... si pentru asta da, sunt crestin.
Nu te grabi sa pui etichete ca "sectar", "fanatic", mai bine incearca sa vezi cat de profunda e relatia ta cu Dumnezeu, ca nu cumva sa fi ca unul din fariseii ce stateau tot timpul in calea lui Isus pentru a vana "greseli".
4.
Pentru celalat Anonim, am citit o parte din cartea pe care mi-ai recomandat-o. Daca vrei sa vorbim despre asta, gasesti id-ul meu la profil si putem vorbi.
5.
Incepand de astazi, nu se vor mai putea face comentarii anonime pe acest blog.

Trimiteți un comentariu

Sunt foarte curios ce parere ai despre asta!
Astept comentariile tale.

Daca nu ai un cont Google si alegi sa scrii prin optiunea "Anonim", fii dragut(a) si scrie in paranteza numele tau la sfarsitul mesajului.

https://www.google.com/accounts/NewAccount

Arhiva completa

Top 10 postari