22 iul. 2009

Fumatul este interzis. Bunul simt nu!

Campania antifumat EUrespir
Asteptam astazi, intr-o statie de autobus... Eram in intarziere, dar parca nu vroiam sa vina repede autobusul... Stateam bine, la umbra, cufundat in gandurile mele...
Cred ca stateam prea bine, pentru ca doi domni s-au gandit sa imi strice dimineata, etalandu-si Polmolurile, Vinstonurile si lipsa bunului simt. Mai precis, se aseaza langa mine pe banca. Foarte aproape, desi banca era destul de mare... Fiind oameni crescuti in comunism, prima data am zambit in mine si am zis ca e vorba de o reminescenta a cozilor infinite la care au stat oamenii astia de-a lungul timpului.

Ce m-a deranjat, insa a fost ca amandoi si-au aprins cate o tigara si au inceput sa pufaie, fara sa le pese ca in stanga, respectiv in dreapta lor era un nefumator care nu le-a zis ca ar fi interesat sa fumeze pasiv.
Mi-am amintit ca in Romania, legea interzice fumatul in spatiile publice. Nu eram sigur daca e vorba de toate spatiile publice, sau doar de cele inchise. Ca atare, m-am ridicat fara sa spun nimic si am asteptat autobusul, ca un nefumator neindreptatit ce eram si ca un om fara replica la lipsa de bun simt aratata cu atata dezinvoltura.

M-am documentat intre timp si am vazut. Intr-adevar, legea se refera la spatiile publice inchise, iar statia de autobus e un spatiu public, semideschis, sa zicem. Dar totusi: Legea bunului simt char nu mai functioneaza? Respectul fata de cei din jur si fata de sanatatea lor?

Sa ma lase in pace pe mine toti batranii care acuza "tineretul" ca e necrescut si nu mai are respect fata de ceilalti! Pentru ca cei mai multi grosolani pe care i-am intalnit pe strada (la fel ca si azi) sunt oameni in varsta care cred ca numarul anilor in care au facut umbra pamantului le da automat dreptul de a fi respectati! In schimb, ei pot sa scuipe pe strada sau sa isi sufle mucii (scuzati expresia). Ei trebuie sa se plimbe gratis la ore de varf in autobuze ca sa isi faca piata, unde pretind si loc pe scaune, desi multi angajati si studenti exact la acea ora au de prins un curs sau de ajuns la servici... (si exemple de genul asta pot continua)
Sunt pentru respect, dar acesta trebuie sa fie reciproc.

Intorcandu-ma la fumat, tot de respect intre fumatori si nefumatori vorbeste si acest articol, poate il citeste cine trebuie.

Exemple de buna-crestere:

5 comentarii:

ZuZu spunea...

Nu văd logica unui respect reciproc. Până la urmă ce dovadă de respect poţi da tu, unui fumător? Fumătorul e tipul care stă prost cu respectul, în unele situaţii, aşa că el trebuie să dea dovadă de respect nefumătorului. Nefumătorul n-are ce face fiindcă până la urmă nu-l îmbolnăveşte cu nimic pe fumător.

Revin... spunea...

Cand ziceam ca sunt pentru respect reciproc nu ma refeream la realtia dintre fumatori si nefumatori, ci la relatia tanar/batran despre care scriam in paragraful respectiv.

Finy spunea...

Pozele sunt reale sau le ai de pe un site anume......?

Revin... spunea...

Pozele sunt luate la fata locului.

ZuZu spunea...

Da, eu ramasesm cu gustul articolului recomandat de tine.

Trimiteți un comentariu

Sunt foarte curios ce parere ai despre asta!
Astept comentariile tale.

Daca nu ai un cont Google si alegi sa scrii prin optiunea "Anonim", fii dragut(a) si scrie in paranteza numele tau la sfarsitul mesajului.

https://www.google.com/accounts/NewAccount

Arhiva completa

Top 10 postari